Будь-яка техніка, як би акуратно нею не користувалися, потребує періодичного сервісного обслуговування. Особливо та, що використовує реагенти, що витрачаються. До яких саме і належить холодоагент – основна робоча речовина у більшості сучасних кліматичних систем.
Отже, сьогодні ми розповімо вам, як має проводитися заправка кондиціонера фреоном, чому це взагалі потрібно і чому цю роботу краще довіряти професіоналам.
Навіщо взагалі потрібна заправка кондиціонера фреоном?
Головна робоча речовина в кондиціонері – різноманітний фреон, що переходить із рідкого стану в газоподібний і навпаки. Він циркулює по замкнутій та герметичній системі трубок, що з’єднують внутрішній та зовнішній блоки. Проблема в тому, що така система тільки формально вважається герметичною – газ все ще може залишати її через «слабкі місця» – точки з’єднання труб, штуцер для заправки тощо. Також частина речовини втрачається через мікроскопічні тріщини, що виникають у металі з часом, а частина – просто через дифузію окремих молекул через матеріал.
Все це призводить до того, що кількість робочої речовини зменшується. І в систему починає потрапляти волога з навколишнього простору, а то й інші рідини. Через це ефективність теплопередачі зменшується, а кондиціонер починає працювати гірше. Вирішення цієї проблеми – повна заміна фреону.
Критерії того, що заправка кондиціонера фреоном необхідна
Вважається, що є два визначальні критерії. Перший – зниження ефективності роботи кондиціонера. Він просто починає «гірше працювати». Другий – поява на трубах, що йдуть до зовнішнього блоку, або на ньому самому інею. Якщо обидва критерії є, значить проблема, швидше за все, саме у необхідності повної заміни фреону.
Повної – тому, що простим додаванням робочої речовини від вологи, мастила та інших речовин, що потрапили всередину системи, не позбутися. Тому необхідно повністю очистити труби від усього вмісту, перш ніж заповнювати їх заново.
Ще одна можлива причина, чому краще міняти холодоагент повністю – незнання виду речовини, що використовувалася раніше. Справа в тому, що існують різні холодоагенти, що володіють різними хімічними складами та фізичними властивостями. І змішувати їх категорично не рекомендується. Найчастіше в сучасних кліматичних системах використовуються такі варіанти:
- R-22. Один із найперших холодоагентів. Ефективний, дешевий, але не відповідає сучасним екологічним нормам, тому нові кондиціонери з ним не сумісні.
- R-407C. Більш просунута версія, що частіше використовується в промислових кліматичних системах та деяких побутових. З точки зору екології, ця речовина істотно краща, але трохи дорожча, ніж R-22. Та й її робочий тиск вищий за норму, тому не кожна система труб його витримає. Плюс їй завжди потрібна повна перезаправка – часткове додавання робочої речовини неможливе.
- R-410A. Найпопулярніша сучасна марка фреону.
- R-32. Спочатку був одним із складових R-410A, але тепер його поступово почали використовувати окремо. Відносно новий монокомпонентний фреон, який виявився дуже ефективним та безпечним для екології.
Складність ще й у тому, що не кожен кондиціонер може використовувати усі можливі види холодоагентів. Переважний варіант, зазвичай, вказується в інструкції. Просто слідуйте їй – і проблем саме у цьому плані у вас бути не повинно.
Як проводиться заправка
Алгоритм повної заправки має такий вигляд:
- Підключити трубки до штуцера.
- Опорожнити систему, перенісши «старий» фреон у ємність для подальшої утилізації.
- Просушити, продувши труби азотом під тиском – це видалить не лише залишки холодоагенту, але й мастило з вологою.
- Перевірити герметичність системи надлишковим тиском. Протікання визначаються або за характерним звуком, або за повільним зниженням тиску.
- Створити в трубах негативний тиск – це потрібно для подальшого закачування холодоагенту.
- Виміряти точну кількість фреону. Вона зазначена в інструкції, а вимірюється за допомогою точних ваг, або оцінюючи манометром тиск в системі.
- Від’єднати трубки, ретельно закрити всі штуцери та з’єднання.
- Перевірити результат – увімкнути кондиціонер на базовому режимі та дати йому пропрацювати хвилин 10. Це дозволить оцінити його працездатність та виявити помилки на ранніх етапах.
Чи можна все це зробити самостійно? Так, можна. Якщо у вас є манометр або ваги, а також система насосів, здатних створювати як надлишковий, так і негативний тиск, і стислий азот. Все це можна придбати без будь-яких проблем. Ось тільки використовувати це обладнання ви будете рідко, так що така покупка навряд чи окупиться. З частковою дозаправкою все набагато легше – ось її якраз можна проводити самостійно, але тільки якщо у вас є манометр для контролю тиску в системі.
Але куди простіше та ефективніше, а в перспективі – і дешевше, звернутися до професіоналів, для яких заправка, ремонт та обслуговування кондиціонерів – звичайна робота. Тобто – до компанії SCU. Наші спеціалісти мають не тільки великий практичний досвід, а й ліцензовані для роботи з кліматичним обладнанням від багатьох відомих виробників. Тож якщо вам необхідна заправка кондиціонера фреоном – можете звертатися до нас! І результат вас точно потішить.
Останні коментарі