В Україні діють досить жорсткі законодавчі норми щодо рекламування азартних ігор. Вони стосуються замовників, виробників та розповсюджувачів рекламних продуктів. Як свідчить практика, не всі суб’єкти господарювання неухильно дотримуються закону. У зв’язку з ситуацією, що склалася, державний регулятор виступив із заявою, у якій закликав організаторів азартних ігор більш відповідально підходити до проведення рекламних акцій.
На чому акцентує КРАІЛ
Регулятор наголошує, що реклама у сфері гральної індустрії — це нормальне явище. Як усі компанії, які продають товари чи надають послуги, українські казино зацікавлені в залученні користувачів. З цією метою вони використовують різні формати рекламних промо-акцій: аудіо- та відеоролики, текстові публікації, бонусні пропозиції, масове розсилання листів та телефонні дзвінки.
У зв’язку з цим у КРАІЛ нагадали про необхідність дотримуватися закону про рекламу з новими нормами, які набули чинності 2 жовтня 2023 року. Так, у рекламі заборонено:
- поширювати інформацію про неліцензовані компанії;
- використовувати для просування казино людей, яким не виповнився 21 рік;
- застосовувати технологію продакт-плейсменту;
- нав’язувати думку про легкий виграш та швидке збагачення.
Як раніше інформував сервіс ITC.ua, азартні ігри не можна рекламувати в навчальних, художніх, довідкових, наукових виданнях, на радіо та телебаченні з 06:00 до 23:00. Для розміщення реклами заборонено використовувати білборди, банери, транспортні засоби, включаючи метро.
Зовнішня реклама, нагадали в КРАІЛ, навіть у форматі спонсорства із згадкою про бренд компанії-організатора азартних ігор, є незаконною. За порушення цієї норми Комісія притягуватиме до відповідальності. Штраф складає понад 2 млн грн.
Як було відомо на момент написання статті, регулятор збирає дані про законність розміщення текстів зі згадуванням гральних закладів у Київському метрополітені.
Не можна адресувати заклик грати неповнолітнім та вразливим групам населення. Заборонено також надсилати пропозиції робити ставки людям, які добровільно обмежили собі участь в іграх. Їхні прізвища внесені до спеціального реєстру, доступ до якого є у всіх легальних операторів ринку. Тому, наголошують у Комісії, отримання ними, наприклад, різних бонусних пропозицій є порушенням закону. Розповсюджувати рекламу шляхом телефонних дзвінків або розсилки листів на адресу електронної пошти допускається лише за наявності письмової згоди користувача.
Такі спам-повідомлення, зазначається в заяві регулятора, можуть нашкодити особам, які мають проблеми з неконтрольованою пристрастю до ігор, піддати їх додатковій спокусі. А одним із обов’язків організаторів азартних ігор, як говорить закон, є профілактика ігрової залежності та боротьба з нею.
Свежие комментарии