Зміна роботи зазвичай стає серйозним випробуванням та спершу супроводжується неминучою зоною турбулентності. Те, наскільки довго триватиме такий період, залежить виключно від вас, проте його можна значно скоротити, якщо підійти до процесу адаптації на новому робочому місці та у новому колективі з бажанням та відкритим настроєм.
Нова деталь механізму
Вливаючись у новий колектив, слід враховувати сталі норми та звичаї, які встановилися тут протягом довгого часу. Умовно це можна назвати корпоративною культурою, дотримання якої створює особливу атмосферу у колективі та спрощує багато процесів. Важливо також принаймні спробувати завести товариські стосунки з колегами – дізнатися про їх хобі, інтереси та поділитися власними. Звичайно, якщо інтереси колеги будуть зосереджені на класичних кінострічках, а вас цікавлять, наприклад, гральні автомати, то розмова будуватиметься важко, проте завжди можна знайти точки дотику.
Активна участь у робочих зустрічах та заходах допоможе швидше адаптуватися у колективі. При цьому важливо чітко знати власні обовʼязки та відчувати кордони інших, щоб ненароком не “зайти на чужу територію” – надмірне перетягування уваги на себе точно не створить новачку комфортних умов, тим більше, що вона і так буде підвищена на етапі знайомства.
Важливо зрозуміти, що у сталому колективі ви стаєте новою деталлю працюючого механізму, тож варто дати собі певний час на звикання, показати свої професійні навички, цікавитись процесами та бути налаштованим на командний результат.
Як не справити погане враження?
У процесі адаптації на новому робочому місці слід уникати розповсюджених помилок, які точно ускладнять цей процес:
- Запізнення;
- Байдужість;
- Ізоляція;
- Зайва експертність.
У сукупності всі ці якості створюють максимально токсичний характер.
Очевидно, однією з ваших переваг, вказаною у резюме, була пунктуальність, тож найменше запізнення без поважних причин у перші тижні роботи вже багато скаже про вашу відповідальність та зацікавленість.
Байдужість до результату є найбільш дратуючою якістю для керівника та помітна одразу. До речі, однією з причин цієї проблеми можуть бути саме стосунки у колективі – негативний емоційний фон породжує ту саму ізоляцію та конфліктні ситуації, яких необхідно уникати, а тим більше не ставити їх творцем.
Розповіді про попередні досягнення та постійні порівняння нової роботи з минулою – це те, чого робити не варто. Для нового колективу ви чистий аркуш паперу, а цей час краще присвятити навчанню та дослідженню особливостей вашої нової роботи.
Останні коментарі