Сорочка давно перестала бути виключно чоловічим атрибутом, і, коли ми уявляємо незалежну та дієву жінку, наша уява малює сміливу жіночу постать в сорочці, і це абсолютно не просто так, це не дань моді, чи діловому стилю, сорочка і правда не завжди належала жінкам, проте вони здобули право її носити, і роблять це дуже стильно та жіночно.
Про жінок у сорочках, гендерні ролі та еволюцію моди – читайте в нашій статті.
Білизна, що стала зразком вишуканого стилю
Важко уявити, що ще сто років тому життя та мода і навіть уявлення про світ були абсолютно іншими. Сорочки в більш-менш сучасному розумінні цього слова носили виключно чоловіки, причому не в якості частини ділового костюму, а як нижню білизну, тим не менш, чоловіча сорочка могла бути видною з-під піджака, жилету, чи туніки. На відміну від чоловічих, сорочки жіночі показувати було не можна, адже вони були частиною тіла, їх не знімали навіть у шлюбну ніч та під час гігієнічних процедур, а тому наверх одягалися шари одягу, щоб повністю сховати білизну. Та й жіночі сорочки мали абсолютно інший вигляд, якщо порівнювати із сучасністю, скоріше це була нижня сукня, дуже широка, з масою оборок.
Блуза як жіночний варіант чоловічої сорочки з’являється тільки в 19-му столітті, дозволити собі носити таку розкіш могли тільки заможні жінки і виключно для неофіційних випадків. Часто блузи шили як частину костюму, чи навіть уніформи для певних видів активності.
І вже наприкінці 19-го століття стає очевидним, що блуза є вкрай практичною, а тому все частіше її починають активно використовувати в своєму повсякденному житті жінки різних прошарків населення, що стало особливо характерно для тих жінок, які працювали.
Утилітарна мода та роль жінки в післявоєнний період
Перша й Друга світові війни змусили жінок брати зброю до рук, нарівні з чоловіками відстоювати свою свободу, дуже багато працювати та фактично відновлювати життя після війни, адже все трималося на жінках, їх самовідданості та праці.
Але навіть у важкі часи жіночність бере своє, і навіть уніформу чоловічого зранку, чоловічі сорочки, штани, чи комбінезон, майстрині вміли переробляти таким чином, що вони виглядали затишно та гарно, незважаючи на голод та страшні злидні.
Вміння жінки покращувати та прикрашати будь-які умови та середовище є безцінним, і мода є лише однією зі сторін цієї якості.
Що добре для чоловіка – добре для жінки
Незалежність – ця жіноча риса не означає, що їй ніхто не потрібен, але значить, що для створення всесвіту, їй нічого не потрібно ззовні, адже все вона вже має всередині. Абсолютно так само, як і природа. А тому немає сенсу ділити повноваження та сфери впливу – нехай просто кожен робить те, в чому він, чи вона найкращі, і всі будуть щасливі.
Саме з такими думками дизайнери 30-40-х років, серед яких була і Коко Шанель, одягнули жінок у чоловічі брюки, білі сорочки з комірцем, зав’язали їм краватки, і дали світові зрозуміти, що у практичної та гарної речі не може бути власника, вона може та повинна належати всім, незалежно від статі.
Дизайнери 60-х та 70-х років зробили крок від вишуканості до унісексу, натякаючи на рівність та авторитет, який не залежить від статі, а виключно від якостей індивідуальності.
На рівних з сильною статтю
Суперечки про те, хто головніший та кращий ніколи не будуть успішними без намагання почути один одного, а очевидним є те, що бути ефективними та успішними всі ми можемо тільки об’єднавши наші спільні зусилля. Тож жінка, яка зуміла потрапити в простір, де домінують чоловіки, автоматично копіює їхню поведінку і навіть стиль одягу, демонструючи рівність. Тим не менш, під впливом магії жіночності сорочка явно еволюціонувала з декоративного одягу в сучасний та вишуканий елемент жіночої моди, носити який сьогодні, беручи до уваги те неймовірне різноманіття, яке ми маємо, не просто є комфортним, а й неймовірно гарним та стильним, а ще універсальним одягом, що доповнить будь-який образ.
Останні коментарі