Сам по собі автомобіль Volkswagen Golf є одним з найпопулярніших у Європі та у нас в країні. Він продовжує випускатися вже кілька десятиліть. Однією з популярних версій цього авто у нас в країні досі є Гольф 4.
Це четверте покоління виробляли з 1997 по 2004 рік, воно виходило в декількох варіаціях двигунів і кузовів.
У цій статті ми детальніше розкриємо тему будови системи вихлопу ФВ Гольф 4, призначення вузлів, особливості деяких компонентів, а також вкажемо на поломки, що часто виникають, і методи вирішення проблем.
А якщо ви шукаєте якісні запчастини для цього автомобіля, то їх можна знайти на сайті, що спеціалізується на цьому, на сторінці за посиланням. Тут можна знайти оригінальні деталі виробників Bosal, Polmostrow та інших відомих брендів.
Будова вихлопної системи Фольксваген Гольф 4
У вихлопної системи транспортного засобу можна виділити низку найважливіших функцій. Це не тільки відведення відпрацьованих газів за межі машини, а й зменшення рівня шуму від двигуна, що працює, очищення токсичних продуктів горіння від найшкідливіших домішок, участь у роботі системи подачі палива залежно від режиму їзди, можна вказати і на інші особливості.
З яких базових компонентів складається система вихлопу Golf 4:
- колектора – прикріпленого до двигуна, до нього одразу після відкриття випускних клапанів потрапляють відпрацьовані гази, а разом з ними і звукові хвилі великої гучності;
- ущільнення і система кріплень, що з’єднують колектор з мотором;
- лямбда зонд – його називають по-іншому кисневий датчик, як зрозуміло з назви, його функція – вимір концентрації О2 в газах усередині вихлопного тракту;
- приймальна труба разом з гофрою і каталізатором – гофра, це віброкомпенсатор, а каталітичний нейтралізатор виконує роль очищення найшкідливіших речовин у вихлопних газах;
- ще один лямбда зонд – його не завжди встановлюють, а якщо встановлюють, то його робота полягає в контролі коректності роботи і справності каталізатора;
- сполучні труби в комплекті – з їхньою допомогою виходить зробити весь тракт єдиним вузлом, з’єднаним герметично;
- системи підвісів – з їхньою допомогою вихлоп якісно, але рухомо (не жорстко) з’єднаний з кузовом автомобіля, через вібрації не можна жорстко кріпити вихлоп до кузова;
- системи з’єднання різних вузлів (хомути, стопорне кільце, затискна скоба, гайки, болти тощо);
- додатковий глушник або резонатор Гольф 4 – на початковому рівні компенсує звук особливо за піковими низькими частотами;
- головний глушник Гольф 4 – робить авто тихим, часто міститься в одній деталі з резонатором, але їх можна міняти і окремо.
Це базові та основні деталі, проте така будова не є універсальною. Тут можлива різниця, про яку ми і вкажемо дещо детальніше нижче.

Деякі особливості в конструкції вихлопу залежно від моделі та типу двигуна
В автомобілі Volkswagen Golf 4 є різні модифікації, особливо це стосується типу використовуваного палива і потужності двигуна. Існують моделі з повним приводом, а також деякі відмінності залежно від країни виробництва. Часом цю модель адаптували під той чи інший ринок і країну з її вимогами.
На деякі відмінності варто вказати:
- кисневий датчик може стояти тільки один, це особливо характерно для стандарту Євро-2, у Євро-3 їх встановлювали вже 2 шт;
- у деяких дизельних авто не було резонатора – його функція в дизелі не така суттєва, та й сама ця деталь має менші розміри, якщо порівнювати її з бензиновими версіями;
- каталізатор бензиновий і дизельний відрізняються, зокрема і за назвою (сажовий фільтр), а також будовою, бо працюють з різними типами палива;
- є варіації в будові цього авто, коли за штатом не встановлювалася гофра;
- на повнопривідних деяких версіях система вихлопу роздвоювалася і ставилися два глушники, по одному на кожен канал.
В інших випадках можна сказати, що будова збігається. Важливо відзначити, що сам вихлоп спеціально підбирають під час проектування автомобіля під конкретну модифікацію. У нюансах вихлопні системи відрізнятимуться між різними авто, навіть всередині серії Фольксваген Гольф 4.

Типові поломки і як їх виправити
Кілька слів варто сказати про найпоширеніші поломки, які виникають у вихлопному тракті цього автомобіля. Тут можна виділити:
- знос глушника – найпоширеніший варіант поломки, якщо ви давно не міняли глушник Golf 4 і він зламався, то найкращим рішенням буде заміна на нову якісну деталь;
- знос резонатора – аналогічний варіант, при цьому його можна поміняти в комплекті з глушником, але якщо така комплексна заміна не очевидна, то заміна проводиться по частинах;
- пробій у гофрі – точніше сказати прогар, у цьому разі авто буде дуже гучним, а саму гофру необхідно поміняти, її вварюють на місце старої;
- каталізатор – він служить довго, його можна чистити і навіть відновлювати, але після певного терміну служби він остаточно виходить з ладу, в цій ситуації вам потрібна або нова запчастина, що дорого, або нерівноцінна заміна на полум’ягасник, стронгер, ремонтний патрубок або щось схоже;
- підвіси і кріплення – під час ремонту підвіси і кріплення, а також металовироби міняйте на нові цілим комплектом, не поєднуйте старі підвіси з новими, так навантаження нерівномірно розподілятимуться на них, що негативно позначиться на роботі цього вузла.
Тут працює просте правило, якщо деталь або труба можуть послужити і на них можна проводити зварювальні роботи, а результат такого ремонту буде якісним, то заміна на нову запчастину не проводиться. В інших випадках, а їх переважна більшість, заміна потрібна на новий фірмовий аналог.
Останні коментарі