Київський центральний автовокзал, велична будівля на Деміївській площі, протягом багатьох років слугує воротами до столиці України для мільйонів людей. Його історія, що сягає середини 20 століття, тісно переплетена з розвитком транспорту та динамічним життям міста.
Зародження та розквіт:
- 1938- перший автовокзал з’явився на Львівській площі, але вже за кілька років стало зрозуміло, що він не в змозі впоратися з постійно зростаючим пасажиропотоком.
- 1957-1961-розпочалося будівництво нового, сучасного автовокзалу на Деміївській площі. Цей проект, втілений зусиллями архітекторів Авраама Мілецького, І. Н. Мельника та Едуарда Більського, став справжнім шедевром радянського модернізму.
- 1961- урочисте відкриття Центрального автовокзалу. На той час він був одним з найсучасніших та найбільших автовокзалів Європи.
- 70-ті роки- автовокзал став справжнім транспортним хабом, з якого щодня відправлялися сотні автобусів до всіх куточків України та за кордон.
Нові часи, нові виклики:
- 90-ті. З розпадом Радянського Союзу та здобуттям Україною незалежності автовокзал зіткнувся з новими викликами. З’явилися нові приватні перевізники, авіаперельоти стали більш доступними, що призвело до певного зниження пасажиропотоку.
- 2000-ні- автовокзал модернізується, впроваджуються нові технології, оновлюється інфраструктура. З’являються нові маршрути, в тому числі міжнародні.
- 2014-події Революції Гідності та війна на сході України призвели до змін у пасажиропотоці. З одного боку, значно зросла кількість людей, які змушені були покинути свої домівки та шукати прихисток у інших регіонах країни. З іншого боку, багато маршрутів до окупованих територій було скасовано.
Період з 2020 по 2024 роки став для Київського Центрального Автовокзалу часом значних змін та викликів, пов’язаних з пандемією COVID-19, війною в Україні та постійною модернізацією. Ось основні ключові події:
- 2020-приватизація автовокзалу. Новим власником стає компанія “Укрпас”. Жорсткий карантин призводить до різкого скорочення пасажиропотоку. Після послаблення карантину автовокзал поновлює роботу в штатному режимі з дотриманням нових норм безпеки. В грудні запущено онлайн-маркетплейс для продажу квитків на автобусні рейси по всій Україні та Європі.
- З 2021 відбувається поступове відновлення пасажиропотоку. Автовокзал розширює мережу маршрутів, в тому числі міжнародних. Завершення першого етапу модернізації. Збільшено кількість платформ з 12 до 30, відкрито нові каси, зони очікування, кафе та магазини.
- З початком повномасштабного вторгнення Росії в Україну у 2022 році автовокзал стає важливим транспортним хабом для евакуації людей із зони бойових дій. В серпні запускается новой мобільний додаток для купівлі квитків та відстеження рейсів.
- В 2023 автовокзал продовжує модернізацію, впроваджує нові технології, покращує сервіс. В листопаді відкриття нового готелю на території автовокзалу.
- 2024 Київський центральний автовокзал залишається важливим транспортним об’єктом України. Звідси щодня вирушають сотні автобусів до різних міст країни та за кордон. Автовокзал постійно оновлюється, щоб зробити подорожі пасажирів більш комфортними та безпечними.
Незважаючи на всі виклики, Київський центральний автовокзал залишається важливим транспортним об’єктом України. Звідси щодня вирушають сотні автобусів до різних міст країни та за кордон. Автовокзал постійно модернізується, впроваджуються нові послуги, щоб зробити подорожі пасажирів більш комфортними та безпечними.
Київський центральний автовокзал – це не просто транспортний об’єкт. Це символ епохи, місце зустрічей та розлук, свідок історії. Його велична будівля й досі вражає уяву, а його історія тісно переплетена з життям мільйонів людей.
Цікаві факти:
- До 1970 року автовокзал називався “Київ (Південний)”.
- На автовокзалі встановлено пам’ятник водіям, які загинули під час виконання своїх професійних обов’язків.
- З автовокзалу стартує екскурсійний автобус, який знайомить з цікавими місцями Києва.
Останні коментарі