24 лютого 2022 року назавжди змінило життя всіх українців. Це торкнулося всіх сфер життя, зокрема, і поведінки в інтернеті.
Сьогодні ми хочемо розповісти про те, як українські бізнеси в інтернеті адаптувалися до сучасних реалій, а більша частина навіть збільшила прибуток.
Своїми ідеями поділиться Владислав Юшкалюк: засновник компанії Real Marketing Studio, яка спеціалізується на наданні послуг інтернет-маркетингу.
Українська сила духу та бажання діяти – це фундамент розвитку та успіху
У перші дні, коли почалася війна, сталося протилежне тому, що очікували побачити наші сусіди через поребрика: замість розрізненості та бажання тікати, українці згуртувалися і почали допомагати нужденним і фронту. Мільйони людей скооперувалися за лічені години і почали робити все, в міру своїх сил, щоб допомогти своїй країні.
Минали тижні та місяці, ситуація не покращувалась і люди почали адаптуватися до нової реальності. Бізнес пережив шок, але про колапс не було й мови: з’явилися нові потреби та позиції.
Люди почали купувати більше українських товарів, а також товарів, які могли б допомогти фронту. Ринок повністю перетворився. На зміну товарам-лідерам “довоєнного” ринку, таких як дорога техніка, одяг, прийшли товари першої необхідності та тактичне спорядження.
Навіть за загального значного зниження доходів населення, зменшення кількості покупок спостерігалося лише у перші місяці війни. Можна виділити кілька основних причин:
- Повернення українців до роботи та, відповідно, збільшення доходів.
- Внутрішньо переміщені особи почали збільшувати кількість покупок в інтернеті (починаючи від повсякденних речей, які потрібні на новому місці проживання та закінчуючи звичнішими товарами, які регулярно купувалися раніше).
- Ситуаційний попит, який провокували події у країні. Наприклад, через проблеми з електроенергією восени та взимку 2022 року, цілком логічно збільшився попит на електрогенератори.
- Люди почали звикати до війни і знову купувати властиві їм речі, тому що життя триває (так, це дуже сумно, але така ситуація має місце).
Поточні та майбутні тенденції інтернет-продажів
У випадку, якщо у 2024 році не буде будь-яких змін на ринку, спровокованих зовнішніми факторами, є всі підстави припустити, що ми й надалі бачитимемо тенденцію до зростання ринку.
Найімовірніше, також матиме місце сезонний ефект: ніхто не знає, якою буде наступна зима і чи не буде проблем зі світлом. Відповідно, ми можемо знову очікувати підвищений попит на електрогенератори та супутні товари. Звісно, ми побачимо і регулярну сезонність: збільшення покупок подарунків на Різдво та сувенірів перед 8 березня. Малоймовірно, що ці акцени змістяться.
Як продавати в інтернеті у 2024 році?
Як ми вже могли переконатися, ринок живий і показує зростання навіть у дуже складному воєнному часі.
Не можна сказати, що ваша стратегія інтернет-маркетингу має сильно відрізнятися від того, що ви використовували раніше (звісно, якщо ваша колишня стратегія була ефективною). Однак, ось кілька порад, які можуть покращити ваші комерційні показники:
- Поліпшуйте вашу видимість в Інтернеті. Вам безперечно треба використовувати різні варіації. Не варто обмежуватися лише SEO або Facebook Ads . Пам’ятайте, що у 90% бізнесів аудиторія розосереджена інтернетом. Не варто уникати розширення підприємницького кругозору та працювати лише з одним інструментом. Пам’ятайте, що інтернет дає вам унікальну можливість розповісти про вашу компанію, товари чи послуги всій країні.
- Гнучкість бізнесу. У поточних реаліях це не просто гарне словосполучення. Ви повинні бути готові максимально швидко адаптуватися до будь-яких змін у країні, як внутрішніх, так і зовнішніх. Це може бути можливість швидко замінити товарний ряд на акутальніші товари, запропонувати особливі умови доставки або обслуговування клієнтів.
- Більше комунікації. Наразі більшості українців потрібна підтримка і якщо ви думаєте, що написати після замовлення клієнту email з теплими словами та подякою за замовлення, це зайве, то ви сильно помиляєтеся. Зараз такі теплі слова потрібні, як ніколи і це дійсно “чіпляє” клієнта за душу і дає можливість запам’ятати саме ваш бізнес.
- Знижки та акції. Ще один інструмент, який був популярний завжди, але зараз для багатьох питання ціни стоїть особливо гостро. Тому, якщо у вас є можливість запропонувати ціни на ваші товари або послуги хоч трохи нижче, ніж пропонують конкуренти, зробіть це. Зараз саме той час, коли знижка навіть в одну гривню може принести клієнтів.
- Будь ласка, працюйте далі. Так, важко. Так, менше клієнтів. Але пам’ятайте, що своєю роботою ви вже робите внесок у нашу майбутню Перемогу. Ви підтримуєте економіку сплатою податків, створюєте робочі місця. Саме на таких бізнесах як ваш зараз тримається вся економіка країни.
Дотримуючись цих відносно нескладних порад, ви з великою ймовірністю зможете вивести свій бізнес на новий рівень навіть у такий складний час.
Адже якщо не ми працюватимемо, то хто?
Останні коментарі