Автоматичне прання речей виконується за рахунок проникнення миючої хімії в структуру тканини з подальшим механічним впливом на тканину та рясним полосканням. У всіх типах пралок, після замочування білизни, барабан (в автоматичних праннях) або активатор (в напівавтоматичних моделях) починає обертати речі, сприяючи відтоку зі структури тканини бруду та інших речовин.
В якості привода для барабана або активатора використовується електродвигун. У разі його поломки прання неможливе, і без втручання майстра з сервісного центру nadomu.te.ua, не обійтися для відновлення повноцінної роботи пральної машини.
Як працює мотор пральної машини
У пральних машинках застосовують два типи електродвигунів: асинхронні та колекторні. Перші відрізняються простотою конструкції та довговічністю, проте вони характеризуються малою потужністю, великими габаритами та низьким ККД. Тому вони використовуються дуже рідко. На зміну цьому типу електродвигунів прийшли економічніші і простіші по конструкції колекторні. Вони більш високошвидкісні, компактні та мають високий пусковий момент. В таких двигунах легко реалізується плавна зміна кількості оборотів і напряму обертання. До недоліків відносять необхідність після певного “пробігу” змінювати вуглецеві щітки. Це один з способів усунути шум у пральній машині.
Колектор двигуна виконаний у вигляді барабана, на контакти якого виведені попарно кінці обмоток. При обертанні завжди виявляється підключеною лише одна обмотка. З появою на ній живлення виникає магнітне поле, яке взаємодіючи з полем статора, провертає якір уперед. При подальшому просуванні через підключену до щіток ламель, підключається інша пара контактів і, наступна по черзі обмотка, за рахунок цього рух якоря продовжується. Процес продовжується до відключення живлення на щітки. Для зміни напрямку обертання достатньо поміняти полярність напруги на щітках.
Крім цього, деякі виробники пропонують моделі із так званим безпосереднім приводом. Їх особливістю є те, що частина електродвигуна розміщена на барабані, що дозволило відмовитися від проміжних рішень (привідний ремінь), підвищивши надійність апарату.
Як визначити необхідність заміни щіток на двигуні пральної машини
Зазвичай щітки в пральних машинках служать щонайменше 7 років. Тому в рекомендаціях, як зробити обслуговування пральної машини, яка старша цього віку, є поради з очищення колектора та заміні щіток. Про несправність щіток можна судити за такими ознаками:
- поява стороннього шуму (особливо у режимі віджиму);
- зниження потужності електродвигуна;
- поява запаху гару;
- при переході на віджимання машинка “підвисає” і перериває прання;
- після старту програми машинка набирає і відразу ж зливає воду.
Про несправність електродвигуна можна судити за кодом помилки, яка виводиться на табло після переривання прання.
Як замінити щітки на двигуні пральної машини
Перед тим, як розібрати пральну машину, необхідно знеструмити апарат, перекрити водопровідний вентиль та від’єднати пральну машину від зовнішніх комунікацій. Після цього розвертають машинку і знімають задню панель, відкрутивши кілька шурупів по периметру.
Заміну щіток зазвичай виконують на знятому електродвигуні. Щоб дістатися до нього потрібно:
- зняти приводний ремінь. Для цього його притягують на себе і провертають трохи шків. Після цього ремінь легко вискакує з пазів;
- від’єднати від колодки електромотора дроти, витягнувши роз’єм;
- викрутити гвинти кріплення і дістати електромотор.
Щоб не помилитися з покупкою щіток, сфотографуйте наклейку на електродвигуні та покажіть її у магазині. Продавці легко підберуть необхідні щітки за моделлю мотора. Заміну щіток виконують у наступній послідовності:
- Вилучаються та оглядаються старі щітки. Якщо на них виявлено сліди суттєвого зносу – це і є причиною збоїв.
- Візуально оцінюється стан поверхні колектора. За наявності забруднень або слабких подряпин – їх очищають та обробляють дрібною наждачкою.
- Встановлюють нові щітки у відповідні місця та закріпляють їх.
- Прокручцють якір електродвигуна руками та переконуються у щільному приляганні щіток до поверхні колектора. Якщо установка виконана правильно, при провертанні повинні бути чутні клацання, що видаються пружними щітками під час перемикання між ламелями.
- Машинка збирається у зворотній послідовності та підключаються комунікації та електрика.
- Виконується тестове прання, без завантаження білизни.
Якщо пральна запрацювала нормально у всіх режимах – винуватцем поломки були щітки. Якщо після заміни залишилися збої, потрібно шукати інші методи, як прибрати вібрацію в пральній машині.
Як визначити проблеми з приводним ременем двигуна пральної машини
Про наявність дефектів приводного ременя можна судити навіть не розбираючи корпус пралки. Якщо привід злетів або розірвався – барабан не обертатиметься зовсім, а провертання його руками буде надто легким. При розтягуванні ременя він зможе обертати порожній ой або малонавантажений барабан, а іноді й майже повний, але при повному завантаженні або при переході на віджим починає вібрувати, видаючи свистячі звуки і прослизаючи на шківах. У таких випадках не потрібно шукати керівництво як поміняти підшипники у пральній машині, готуючись до гіршого, а просто замінити ремінну передачу.
Як провести заміну приводного ременя на моторі пральної машини
Перед тим як збалансувати пральну машину замінивши ремінь приводу, необхідно знеструмити машинку та відключити її від комунікацій. Розвернути задом до себе і відкрутити шурупи кріплення задньої стінки. Після цього зняти старий ремінь (або дістати з піддону прання, якщо він злетів) і встановити замість нього аналогічний новий. Придбати треба таку ж деталь. Марка зазвичай наносится на зовнішній бік ременя. Це найправильніший спосіб підбору, але можна знайти ремінь і за назвою моделі пралки. Заміна виконується у наступній послідовності:
- Новий ремінь одягається на “моторний” шків.
- Інша частина ременя прикладається насічкою на “великий” шків.
- Щоб встановити ремінь у пази, шків провертається за годинниковою стрілкою доти, доки ремінь не стане на місце повністю.
- Машинку збирають і перевіряють провівши тестове прання.
Після правильної заміни ремінь не повинен злітати у всіх режимах.
Як діагностувати проблеми з двигуном пральної машини
Щоб перевірити двигун, його потрібно вийняти з корпусу так як рекомендовано в цій статті вище. Після цього послідовно з’єднують обмотки ротора і статора і підключають зібрану схему до електромережі. Часто в схему включають ще й баласт (наприклад, ТЕН або звичайну лампу розжарювання), які захистять електродвигун при збільшенням струму. Якщо двигун нормально обертається, можливо винуватець несправності управляючий контролер або барабан, що заклинив. В останньому випадку доведеться розбиратися, як розібрати барабан у пральній машині та міняти підшипники.
Якщо двигун не обертається, а баласт починає грітися – напевно, щось трапилося з електромотором. Це можуть бути порушення контактів у колекторно-щітковому механізмі, пошкодження обмоток статора або ротора, а також вихід з ладу підшипників, що забезпечують плавність обертання валу. Двигун рідко ремонтують, а відразу встановлюють новий, але майстри https://nadomu.te.ua/remont-pralnih-mashin-vdoma/ які займаються ремонтом пральних машин все ж таки можуть уникнути великих витрат, і полагодити вашого помічника.
Останні коментарі